Pages

KELAS ONLINE WEBINAR SHOPEE BASIC

8.5.20

BELAJAR JANA INCOME 4-5 ANGKA SETIAP BULAN DENGAN MENJUAL DI SHOPEE

Bismillah..

Assalamualaikum w.b.t..

Terlebih dahulu, mari saya perkenalkan siapa saya. Nama saya Mohd Haniff. Owner kepada Kedai Online Hanna Baby Shoppe. Alhamdulillah, setakat 2019, sudah 5 tahun kami beroperasi secara rasmi. Sepanjang 5 tahun saya berkecimpung dengan perniagaan internet, pelbagai halangan dan cabaran saya lalui untuk membangunkan Hanna Baby Shoppe.

Bermula dari tahun 2017, Hanna Baby Shoppe telah memasuki pasaran Shopee. Pada masa itu Shopee masih baru lagi dan saya bermula dari bawah belajar satu per satu secara try end error. Alhamdulillah, sale saya Shopee meningkat tahun demi tahun. Sehingga kita, Hanna Baby Shoppe telah menjana lebih RM200,000 sale di Shopee dan mendapat lebih 2000 Feedback dan Review dari customer tau. Status pun dah naik pangket ke Preferred Seller!.


Tengok Gambar Bawah Ni. Sale Kedai Saya dah Jana LEBIH RM200,000 Sale!!



Tapi bukan mudah untuk mencapai ke tahap ini. Belajar satu per satu sendiri dan melakukan banyak kesalahan dahulu. Saya sedar, bukan senang nak membangunkan sebuah bisnes sekalipun online bisnes.

LALU SAYA BERFIKIR


Andai segala kesukaran yang saya lalui ini dapat dirumuskan dan diajar kepada rakan-rakan lain agar mudah untuk mereka menjana pendapatan dengan lebih cepat di Shopee. Pasti ini akan menjadi SHORTCUT kepada rakan-rakan untuk menjadi at least seperti saya ataupun lebih bagus lagi!!

TAHUN 2019, TAHUN PERTAMA SAYA START SHARING ILMU INI!


Lalu, tahun 2019, saya telah memulakan sesi pengajaran secara fizikal kepada rakan-rakan hanya dari rumah saya. Kenapa buat kat rumah sahaja? Kerana saya nak mengekalkan group yang kecil dan menjimatkan kos sewaan premis pembelajaran. Yang penting ilmu yang disampaikan sampai terus kepada peserta.

NAH! SEDIKIT GAMBAR KELAS-KELAS YANG SAYA ANJURKAN







Namun, ramai rakan-rakan yang tinggal jauh dari tempat saya merungut yang mereka tak dapat join kelas saya kerana faktor lokasi dan logistik. Mengambil kesukaran ini, ditambah pula keadaan tahun 2020 yang penuh dengan cabaran jangkitan virus Covid-19, saya dengan ini memperkenal KELAS WEBINAR ONLINE SHOPEE BASIC MODULE 2020.

"KELAS WEBINAR ONLINE SHOPEE BASIC MODULE 2020 ini akan menceritakan secara amali cara-cara untuk mempersiapkan kedai kita di Shopee. Ini yang paling basic. Selain itu, saya akan sharekan ingredient yang membuatkan kedai shopee kita mendapat tarikan pengguna Shopee membeli. Ini yang ramai seller tak kuasai."

__________________________________________________________________________


APA KANDUNGAN UTAMA KELAS INI

Target audience kelas ini ialah untuk sesiapa yang langsung tiada knowledge untuk mula menjual di Shopee dan ingin memulakan perniagaan di Shopee. Oleh itu, kita akan mula dengan membuat langkah step by step sehingga kita berjaya mempromosikan produk kita di Shopee. Kira macam kelas amalilah part ini.

Semasa membuat kelas amali, saya akan selitkan tip-tip dan killer point yang mana bila buat step ini, ini yang menjadikan kedai dan produk kita lebih menarik perhatian pembeli berbanding seller lain. Ini yang ramai orang tak tahu nak buat, sebab tak pengalaman lagi.
__________________________________________________________________________

SO, APA DETAIL PENGISIAN KELAS INI?
  • Sesi perkenalkan kepada dunia E-Commerce dan Shopee
  • Shopee Apps dan Shopee Website di kaca mata pembeli
  • BONUS TIP NO 1 
  • Pendaftaran akaun Shopee
  • Hias Kedai Kita
  • BONUS TIP NO 2
  • Setting Shipping Address
  • Setting Bank Akaun
  • Setting Tetapan Asas
  • Setting Tetapan Chat
  • Setting Penghantaran (Shipping Setting)
  • Free Shipping Program dan Cara mendaftar
  • Membuat listing produk pertama saya!!
  • BONUS TIP NO 3
  • BONUS TIP NO 4
  • BONUS TIP NO 5
  • BONUS TIP NO 6
  • Cara memproses order pertama saya!!
  • BONUS TIP NO 7
  • Marketing Tools - Ada 12 Marketing tools akan kita cover!
  • Shopee Ads sebagai Marketing tools yang power
  • BONUS TIP NO 8
  • BONUS TIP NO 9
  • BONUS TIP NO 10
  • BONUS TIP NO 11
Kalau tengok list di atas, ada banyak BONUS TIP!! Haa, ini tip rahsia kejayaan kedai saya. Sifu lain tak akan ajar tip-tip ini dalam perkongsian mereka. Kebanyakkan kelas Shopee hanya memfokuskan perkara asas untuk menyiapkan kedai, namun selok belok strategi langsung tidak disentuh.  Ini cara saya. Ini tip dari saya yang saya bongkarkan kepada anda semua untuk memudahkan kerja dan usaha anda.

  • BONUS TIP NO 1 - Rnd Produk dan Pesaing di Shopee
  • BONUS TIP NO 2 - Rahsia Deco Kedai yang menarik
  • BONUS TIP NO 3 - Nama Produk yang Menaikkan View
  • BONUS TIP NO 4 - Cara Detect Keyword Produk Kita
  • BONUS TIP NO 5 - Copywriting Description Produk
  • BONUS TIP NO 6 - Cara Membuat Gambar Produk Yang Menarik
  • BONUS TIP NO 7 - Printer yang Sesuai Digunakan Untuk Peniaga Shopee
  • BONUS TIP NO 8 - Pre Order Vs Ready Stock?
  • BONUS TIP NO 9 - Preferred Seller? Program-program Shopee yang lain.
  • BONUS TIP NO 10 - Rahsia Strategi Marketing untuk Peniaga Baru 
  • BONUS TIP NO 11 - 3 +1 Empat key listing yang akan mempercepatkan jualan produk

KLIK SINI UNTUK TERUS MENDAFTAR

____________________________________________________________________

BERAPA LAMA DURASI KELAS?


Banyakkan yang kita akan cover. So, berapa lama kita akan belajar semua subjek ini? Sebelum ini, saya cover semua perkara dalam masa sehari pembelajaran 8 jam. Ialah, buat kelas fizikalkan, takkan nak suruh peserta datang kejap-kejap. Namun, ramai perserta yang tepu sebab terlampau banyak sangat ilmu yang masuk mencurah-curah. So, untuk kelas online ini, kita akan buat dalam 2 sesi.

SESI 1 - Kelas selama 4 jam pada hari Pertama (Selalunya hari Sabtu pukul 9 pagi hingga 1 Tengah hari)
SESI 2 - Kelas selama 4 jam pada hari Kedua (Selalunya hari Ahad pukul 9 pagi hingga 1 Tengah hari)

____________________________________________________________________

SYARAT MINIMUM PESERTA

Ada syarat minimum tau, Supaya saya tahu anda cukup kelengkapan untuk kelas ini. 
  • LAPTOP - Ya, laptop diperlukan untuk menjadi peniaga shopee yang berjaya. Ada sebahagian fungsi peniaga shopee boleh diuruskan di App Phone, namun kebanyakkan tools hanya boleh diaccess melalui laptop. Jadi, saya lebih memfokuskan praktikal melalui laptop.
  • SMARTPHONE SHOPEE TERBINA DALAM - Kita juga akan cover sedikit Tools di Apps
  • TALIAN INTERNET YANG STABIL - Untuk dapatkan kualiti streaming yang stable
_____________________________________________________________________


PLATFORM WEBINAR APA YANG DIGUNAKAN?

Saya akan menggunakan Eztalk. Tapi anda tak perlu risau untuk download app ini. Hanya buka link yang akan saya beri di web browser sudah memadai. Cadangan saya, buka webinar ini di Phone anda, dalam masa yang sama terus membuat amali di Laptop anda. 

_____________________________________________________________________

ADA BONUS LAGI KE SELAIN KELAS DI ATAS?

Ya. Selain kelas diatas, anda juga akan menikmati servis dibawah
  • Ulangan video kelas sepanjang hayat. Anytime, kalau dah lupa boleh buat ulangkaji.
  • Coaching atas talian di Whatsapp group yang dikelola oleh saya sendiri
  • Free membership menjadi agen dropship kedai saya. Haa, mana yang belum ada produk boleh jual produk ini dahulu,  
____________________________________________________________________

BERAPA HARGA BAYARAN UNTUK SEMUA INI?

Kelas webinar akan menjimatkan banyak kos pengurusan dan juga kos di pihak peserta. Peserta tak perlu mengeluarkan kos minyak dan kenderaan untuk ke tempat saya. Saya juga tak perlu menyediakan makanan dan minuman semasa proses kelas. 

Oleh itu, saya boleh memberikan harga paling rendah untuk kelas ini:

RM25 PER PAX

Apa yang saya gunakan dari RM25 ini? Sebahagian saya gunakan untuk membuat tempahan server webinar. Ya, memang ada banyak free conference meeting room online yang boleh digunakan. Tapi, berdasarkan pengalaman saya, disebabkan ianya free server berlaku banyak lagging streaming di pihak peserta. Ini akan mengganggu 100% pembelajaran dan mood. Jadi, tak salah keluar sikit duit untuk dapatkan kelas yang berkualitikan. 

TAPI...

Disebabkan ini kelas pertama Webinar saya, saya nak beri diskaun untuk 10 peserta pertama, yuran kelas hanya RM20.. 

Ya.. RM20 sahaja untuk 10 peserta pertama sahaja. 
Hanya untuk Webinar Siri 1
_______________________________________________________________________

TAPI.... ADA BERITA KURANG BAIK

Saya tak mengambil ramai peserta. Setiap kelas webinar, saya limitkan kepada 20 orang untuk menjaga kualiti kelas.

20 ORANG SAHAJA SETIAP SESI

_______________________________________________________________________

SO, MACAM MANA NAK DAFTAR KELAS INI

Penyertaan akan dibuka pukul 5 petang ini!!

Simple je, klik je link dibawah ini. Anda akan didirectkan ke laman pembelian. Pilih date yang ada dan bilangan pax yang ingin mendaftar. Check out dan selesai. 

Selepas itu apa yang akan terjadi?

  1. Saya akan memasukkan anda ke dalam group whatsapp support saya dalam masa beberapa hari sebelum kelas. 
  2. Saya akan hantar link invitation untuk webinar melalui emel anda. Anda akan terima 2 emel yang mewakili 2 Webinar Sesi 1 dan Sesi 2. Jadi, pastikan anda memasukkan emel yang betul ya!!
  3. Join link webinar apabila telah sampai waktunya
  4. Mula menjual di Shopee!!
INGAT TAU, 20 ORANG JE UNTUK WEBINAR SIRI 1 INI!!










Tiada ulasan:

Catat Ulasan